Wednesday, September 9, 2009

cinta yg aku cari

semalam aku terbaca 1 hadis..... mengenai betapa syg nya rasulullah kepada umatnya kita ler 2..... aku rasa sayu sangat.... rasulullah di lontakan batu kepadanya sambil menyapu darah dimukanya rasulullah berdoa kepada Allah ampunkan dosa umat ku mereka tidak tahu.... kalau kita org langgar kita sikit tak luka pon kita dh maki berbakul2....
pasa 1 malam rasulullah berdoa kpd Allah selepas menyebut Ya Tuhanku, umatku, umatku.... beliau menagis.... Allah SWT maha mengetahui menghantar jibrail untuk bertanya kenpa rasulullah menagis.... ia adalah kerana rasulullah risau tentang umatnya di masa hadapan.... kitalah
aku tak ingat sngt isi hadis tu if ada salah mita tlg betulkan
rasulullah sentiasa memikirkan tentang kita semasa hayatnya..... kita???? sentiasa kah kita mengingati beliau????
sehingga ke hujung nyawa rasulullah masih menyebut umatku... umatku.... rasulullah tak sebut nama mak, nama isteri2, nama anak2, para sahabat tapi rasulullah sebut kita... kita semua....
macam mana yea nak pupuk rasa cinta pada rasulullah even kita tak penah jumpa, lihat wajah tapi rasa cinta 2 bole hadir dalam diri.... dalam hati kita persoalan nih selalu bermain dlm otak aku.... bila aku baca hadis 2 aku mula rasa syg pd rasulullah.... bila aku sedar yg rasulullah sngt syg pada kita.... lepas nih aku nak g carik buku pasal rasulullah plak..... bila cinta pada rasul makin dekat la kita pada cinta Allah SWT
aku nak sngt rasa macam mana rasanya cinta pd Allah SWT cinta yg tak penah padam 1 cinta yg hakiki.... internal love....

No comments:

Post a Comment